Τα άρθρα αυτού του ιστολογίου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του συγγραφέα τους. Όλα ανεξαιρέτως έχουν δημοσιευθεί κατά καιρούς στην έντυπη εφημερίδα "ΡΕΘΕΜΝΟΣ" και μεγάλο μέρος στο ηλεκτρονικό περιοδικό "ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ".
Όσα θέματα αναρτώνται σε αυτό το ιστολόγιο από διαφορετική πηγή , ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΝΤΑ στην αρχή ή στο τέλος του θέματος ο αντίστοιχος σύνδεσμος.
Επιτρέπεται ελεύθερα, η αντιγραφή, αποδελτίωση και δημοσίευση αποσπασμάτων όλων των αναρτήσεων, με απλή αναφορά του ονόματος του συγγραφέα και της πηγής προέλευσης τους
( Λουλούδης Ηλίας http://carot-cherries.blogspot.com/)

Τετάρτη, 6 Απριλίου 2011

Παραχάραξη Χάλκευση της ιστορίας της Ελεύθερνας απο τον Ευάγγελο Σπανδάγο

Αναδημοσιεύω την έντονη διαμαρτυρία των κατοίκων της Ελέυθερνας που δημοσιεύθηκε στον τοπικό τύπο του Ρεθύμνου στις 31-9-2009 ως ελάχιστη οφειλή  στην ιστορία του τόπου και στην μνήμη των εργατών του Ρεθεμνιώτικου πνεύματος Κ Ξεξάκη και Γ Στεργίου
«Κύριε διευθυντά,
Με αφορμή εκδήλωση που θα γίνει στις 10 Αυγούστου, στο χωριό Αρχαία Ελεύθερνα (πρώην Πρινές), όπου έχει κληθεί ως τιμώμενος ομιλητής από τον Σύλλογο Ρεθυμνίων Αττικής Το Αρκάδι και τον Δήμο Αρκαδίου (κατά το επίσημο πρόγραμμα), ο κύριος Ευάγγελος Σπανδάγος με θέμα «Διογένης Απολλωνιάτης», θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας και να καταγγείλουμε την Παραχάραξη της Ιστορίας της περιοχής.
Ο κύριος Σπανδάγος ισχυρίζεται ότι έχει εντοπίσει, ένα αρχαίο αστεροσκοπείο και ότι η Αρχαία Απολλωνία ταυτίζεται με το σημερινό Δημοτικό διαμέρισμα Αρχαία Ελεύθερνα (Πρώην Πρινές).


Με άλλα λόγια ο κύριος Σπανδάγος χαράζει αυθαίρετα Νέα Όρια για μια Αρχαία Πόλη.
Ο κύριος Σπανδάγος χωρίς να λάβει ποτέ υπόψη του το 20ετές  ανασκαφικό έργο του Πανεπιστημίου Κρήτης, παρακάμπτοντας τα ευρήματα των καθηγητών Σταμπολίδη-Καλπαξή-Θέμελη, έρχεται στην συγκεκριμένη εκδήλωση να οριστικοποιήσει την Χάραξη Νέων Συνόρων.
Οι λόγοι για τους οποίους ο κύριος Σπανδάγος προσπαθεί εδώ και χρόνια, για αλλαγή των ιστορικών ορίων της Αρχαίας Απολλωνίας, αγνοώντας τα ευρήματα της Αρχαιολογικής σκαπάνης, είναι γνωστοί μόνο σε αυτόν και στα όποια συμφέροντα μπορεί να κρύβονται από πίσω.
Η καταγωγή του Διογένη του Απολλωνιάτη έχει τεκμηριωθεί ότι καταγόταν από την Αρχαία Απολλωνία της Κρήτης πριν 45 χρόνια, από δύο Ρεθεμνιώτες (Στεργίου-Ξεξάκης),των οποίων το κύρος και το επιστημονικό ανάστημα, δεν αμφισβητείται.
Ο κύριος Σπανδάγος από το 1998 μέχρι σήμερα, καλλιεργούσε το έδαφος, δίνοντας συνεντεύξεις σε περιφερειακά κανάλια της Αττικής, στον τοπικό και Αθηναϊκό τύπο. Ποιο συγκεκριμένα:
- Το 2002 δίνει μια εκτενή συνέντευξη στο περιοδικό Δαυλός τ.χ. 193-Μάρτιος,
- Τον Απρίλιο του 2002, πείθει τον τότε Δήμαρχο κύριο Αρχοντάκη, να τον βραβεύσει για τις δήθεν έρευνες του, γύρω από τη ζωή και το έργο του Διογένη του Απολλωνιάτη. Ο κύριος Αρχοντάκης τον βραβεύει, και το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου παίρνει μια ανιστόρητη απόφαση, την οποία θα αναλύσουμε παρακάτω.
- Το 2005 ο κύριος Σπανδάγος προχωρεί ακόμη ένα βήμα, κάνει μια αυτοέκδοση ενός βιβλίου με τίτλο «Διογένης Απολλωνιάτης ο Ρεθύμνιος Φυσικός Φιλόσοφος», όπου προσπαθεί να τεκμηριώσει την αλλαγή των ιστορικών ορίων της περιοχής, υποστηρίζοντας ότι έχει εντοπίσει Αρχαίο Αστεροσκοπείο από κάποιον Αραβικό κώδικα στην Ινδία. (τον κώδικα δεν τον έχει δει ουδείς-Απάτη?),
- Το 2007 πείθει τον Δήμαρχο κύριο Μαρινάκη, να τον βραβεύσει για το βιβλίο του και τα όσα ανιστόρητα υποστηρίζει στα γραφόμενα του. Ο κύριος Μαρινάκης τον βραβεύει με τιμές.
- Το 2009 και αφού έχει αξιοποιήσει επικοινωνιακά το κύρος των Δημάρχων που τον βράβευσαν, έρχεται να κλείσει το θέμα και να οριοθετήσει «Νέα Ιστορικά Σταλίκια», καλυμμένος πίσω από το μανδύα του «Συλλόγου Ρεθυμνίων Αττικής Το Αρκάδι», με την επίσημη στήριξη του Δήμου Αρκαδίου.
Δυστυχώς κανένας από τους τιμητές του Κου Σπανδάγου, δεν μπήκε ποτέ στον κόπο, να αξιολογήσει ή να ελέγξει την ακρίβεια όσων έλεγε και έγραφε.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι πρώην και νυν Δήμαρχοι Ρεθύμνου-Αρκαδίου, κύριοι Αρχοντάκης, Μαρινάκης-Μανωλακάκης δεν είχαν (και δεν έχουν) πρόθεση, να περάσουν στο Πάνθεον των παραχαρακτών της Ιστορίας, είναι απλά θύματα μιας καλοστημένης προπαγάνδας μικροσυμφερόντων, η οποία αγγίζει τα όρια της απάτης. Δυστυχώς κάποιες φωνές αμφισβήτησης, οι οποίες ακούστηκαν αυτά τα χρόνια, πνίγηκαν στα χειροκροτήματα του κοινού, των Πνευματικών Συμποσίων, που διοργάνωναν οι τοπικοί άρχοντες προς τιμή του κυρίου Σπανδάγου.
Θέλουμε να πιστεύουμε κύριε Δήμαρχε Αρκαδίου, τούτη τη φορά, ότι η δική μας κραυγή, θα ακουστεί πιο δυνατά από το χειροκρότημα ενός στημένου ακροατηρίου, το οποίο θα συνοδεύει μουσική χάλκινων πνευστών.
Η Ιστορική μεθοδολογική προσέγγιση που ακολουθεί ο Κος Σπανδάγος είναι ακατανόητη για εμάς, φαίνεται να την κατανοούν μόνο οι υποβολείς του.
Παρακάτω παραθέτουμε ένα απάνθισμα από Αναπόδεικτα-Ανιστόρητα-Κίβδηλα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο βιβλίο του.

Ο πρόλογος του Βιβλίου του Κου Σπανδάγου από τον Κο Αρχοντάκη
Με μεγάλη μας λύπη βλέπουμε να προλογίζει ο πρώην Δήμαρχος Ρεθύμνου καθηγητής Φιλόλογος κύριος Δημήτρης Αρχοντάκης. (Σελ. 5)
Ο κύριος Αρχοντάκης υιοθετεί αβίαστα την αναπόδεικτη εικασία, ότι η Αρχαία Απολλωνία ταυτίζεται με το σημερινό χωριό Αρχαία Ελεύθερνα (πρώην Πρινές).
Είναι τόσο πεπεισμένος ο εξαίρετος Φιλόλογος αφού τρία χρόνια ενωρίτερα με απόφαση (139/2002) του Δημοτικού Συμβουλίου ονοματοθετείτε δεύτερος δρόμος του Ρεθύμνου με όνομα «Διογένους Απολλωνιάτου» και μέσα στο σκεπτικό της απόφασης τονίζεται ότι η Αρχαία Απολλωνία ταυτίζεται με το χωριό Αρχαία Ελεύθερνα (Πρώην Πρινές).
Είναι απορίας άξιο πως διέφυγε της προσοχής των υπηρεσιών του πρώην Δημάρχου το γεγονός ότι υπήρχε ήδη από το 1984 δρόμος με το συγκεκριμένο όνομα? (αρ. αποφ. 159/17-4-84).

Το κυρίως βιβλίο και οι απόψεις του κυρίου Σπανδάγου
- «Η απάντηση της θείας μου ήταν ότι το όνομα Διογένης προέρχεται από έναν μεγάλο παλιό σοφό από τον Πρινέ εννοώντας φυσικά την Αρχαία Ελεύθερνα Σελ. 8».
Ιστορική Ανέκδοτο. Μια ελεγχόμενη μαρτυρία βαπτίζεται Ιστορικό Τεκμήριο, κύριε Σπανδάγο μπερδέψατε την Ιστορία με την Λαογραφία. Τα παραμύθια της θείας μόνο γέλιο μπορούν να προκαλέσουν.
- «Η πόλη είχε ισχυρά και απόρθητα τείχη Σελ. 29».
Ιστορικό Λάθος. Οι πόλεις της Κρήτης δεν είχαν τείχη τον 5ο αι. π.Χ. αυτό το διδάσκονται μέχρι και τα παιδιά του δημοτικού. Τείχη λένε οι αρχαιολόγοι ότι πιθανόν να υπήρξαν μετά το 220 π.Χ.
- «Σώζεται ένα μέρος της εισόδου της ακροπόλεως ύψους 25 μέτρων Σελ. 29».
Ιστορική Άγνοια. Εννοεί τον πύργο στην θέση Πυργί .Η είσοδος της Ακροπόλεως ήταν νότια.
- «Μετά την παραμονή του στην Αθήνα, ο Διογένης επέστρεψε στην Ελεύθερνα, όπου παρέμεινε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα Σελ. 37».
Ιστορικά Αναπόδεικτο & Φανταστικό δεν υπάρχει καμία ιστορική πηγή όπου αναφέρονται τέτοια πράγματα.
- «Ένα τμήμα του έργου Μετεωρολογία σώζεται σε αραβική γραφή-αραβικός κώδικας 9ου αιώνα Σελ. 38»
Ανύπαρκτο Ιστορικό Τεκμήριο ο κώδικας που επικαλείται δεν έχει βγει ποτέ στην δημοσιότητα για αξιολόγηση-μετάφραση-ταυτοποίηση από έγκυρους Αραβολόγους.
- «Πρόκειται για ένα έργο που περιέχει αποτελέσματα μετεωρολογικών και αστρονομικών παρατηρήσεων. Οι περισσότερες από αυτές τις παρατηρήσεις έγιναν από την Απολλωνία Σελ. 38»
Ιστορική Αλχημεία. Είναι δύσκολο έως αδύνατον να σταθούν Αστρονομικά τέτοιοι ισχυρισμοί μετά από 2500 χρόνια δεδομένης της μετάπτωσης των Ισημεριών.
- «Από των κώδικα προκύπτει ότι κατά τους 6ο και 5ο π.Χ. αιώνες υπήρχε στην Απολλωνία του Νομού Ρεθύμνης ένα παρατηρητήριο του Ουρανού (Αστεροσκοπείο) το οποίο ίδρυσε μάλλον ο Διογένης. Σελ. 43»
Ανύπαρκτο Ιστορικό Τεκμήριο επικαλείται τον περίφημο Αραβικό κώδικα.
- «Αδιάσειστο αποδεικτικό στοιχείο της υπάρξεως του παρατηρητηρίου αυτού στην Ελεύθερνα αποτελεί το γεγονός ότι η «χαρτογράφηση» του Ουρανού, όπως προκύπτει από τον κώδικα ανταποκρίνεται στη θέση της Αρχαίας Ελεύθερνα Σελ. 43».
Ιστορική Χάλκευση. Με ποια στοιχεία προκύπτει τέτοια Αστρονομική ακρίβεια έπειτα από 2500 χρόνια; Εδώ νομίζουμε ότι τα μικροσυμφέροντα το παρακάνουν.
- «Ο Διογένης πρέπει να έκανε τις παρατηρήσεις από τα δύο κτίσματα (ύψους 25 μέτρων ) που περιέλαβαν την είσοδο της ακροπόλεως της Ελεύθερνας Σελ. 43».
Ιστορική Άγνοια & Φαντασία. Δεν υπήρχαν δύο κτίσματα και η είσοδος ήταν νότια και όχι βόρεια.
- «Σώζεται υπόλειμμα του ενός κτίσματος που έχει την ονομασία «ελληνιστικός πύργος» Σελ. 43».
Ιστορικός Σαλτιμπαγκισμός. Ο όρος «ελληνιστικός» είναι εφεύρεση του κ. Σπανδάγου γιατί έτσι βολεύει να υποστηρίξει τις θεωρίες του, αποκρύπτοντας ότι το κτίσμα του πύργου είναι Μεσαιωνικό άρα μεταγενέστερο της εποχής του Διογένη κατά 1700 χρόνια περίπου.
- «Αποσπάσματα ανώνυμου Άραβα μεταφραστή Σελ. 108».
Ανύπαρκτο Ιστορικό Τεκμήριο επικαλείται τον περίφημο Αραβικό κώδικα.
- «Φωτογραφία με λεζάντα «Το παρατηρητήριο του Διογένους του Απολλωνιάτου στην Αρχαία Ελεύθερνα» Σελ. 109».
Ιστορική ΟφθαλμΑΠΑΤΗ. Θέλει ο αξιότιμος ερευνητής να μας κάνει να πιστέψουμε ιδίοις όμασσι ότι το κτίσμα αυτό είναι παλαιότερο κατά 1700 χρόνια.

Περιοδικό Δαυλός συνέντευξη του Κου Σπανδάγου
- «…Όταν πήγα και εγώ το καλοκαίρι να κάνω αυτοψία στο παρατηρητήριο……μου έδειξε το κτίσμα που ακόμα και σήμερα αποκαλούν «Παρατηρητήριο»».
Ιστορικό Ψεύδος.Ποτέ δεν αποκάλεσε κανένας ούτε είναι γραμμένο κάπου ότι το συγκεκριμένο κτίσμα λέγεται «Παρατηρητήριο». Πληροφοριακά το τοπωνύμιο στην περιοχή του κτίσματος είναι «Πυργί».
- «Δημ. Τι ιστορικές μαρτυρίες υπάρχουν για την Ελεύθερνα ως αστικού και επιστημονικού κέντρου; Απάντηση Ε.Σ. Ευτυχώς σήμερα ονομάζεται και πάλι Αρχαία Ελεύθερνα…..».
Ιστορική Παραχάραξη. Παραχαράσσονται τα όρια της Αρχαίας Απολλωνίας και συμπυκνώνονται γύρω από έναν σύγχρονο οικισμό το χωριό Αρχαία Ελεύθερνα (Πρώην Πρινές).
Κύριε Σπανδάγο, την εποχή που έζησε ο Διογένης τα όρια της Αρχαίας Απολλωνίας(Ελεύθερνας) περικλειόταν περιμετρικά από τα σύγχρονα Δημοτικά διαμερίσματα Λαγκά-Αλφά-Ελεύθερνα-Αρχαία Ελεύθερνα (Πρώην Πρινές) και η έκταση της επικράτειας πόλης ήταν μερικά τετραγωνικά χιλιόμετρα. Η Αρχαία Απολλωνία είχε δύο Ακροπόλεις και πλήθος οικισμών.
Κύριε Σπανδάγο, δεν θα σας ακολουθήσουμε σε αυτόν τον Ιστορικό Κατήφορο που μας προτείνετε, ούτε θα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές μια τέτοια Ιστορία.
Κύριε Σπανδάγο, εμείς θα ακολουθήσουμε το δρόμο της Ιστορικής Τεκμηρίωσης, αυτόν που ακολουθούν οι έγκυροι Αρχαιολόγοι που κάνουν ανασκαφές στην περιοχή.
Κύριε Σπανδάγο θα ακολουθήσουμε τον δρόμο του διαλόγου, σας παρακαλούμε όσο και αν σας είναι δύσκολο να κάνετε και εσείς το ίδιο.
Κύριε Σπανδάγο, αναλογιστείτε το μέγεθος της ευθύνης σας απέναντι, στην ιστορία του τόπου και αναθεωρήσετε.
Κύριε Σπανδάγο, τα γραφόμενα σας λειτουργούν εμπρηστικά σε μικροκοινωνίες, την ευθύνη έχετε εσείς και όσοι στηρίζουν τις ατεκμηρίωτες ιστορικές σας απόψεις.
Κύριε Αρχοντάκη, πρώην Δήμαρχε Ρεθύμνου, σας παρακαλούμε να τοποθετηθείτε δημόσια, για όσα υποστηρίζετε στον πρόλογο του βιβλίου του κυρίου Σπανδάγου και στην απόφαση (139/2002) του Δημοτικού Συμβουλίου.
Κύριε Μαρινάκη Δήμαρχε Ρεθύμνου, παρακαλούμε να διορθώσετε το προσωπικό σας λάθος καθώς και του προκατόχου σας κάνοντας το αυτονόητο, ακυρώνοντας δηλαδή το ανιστόρητο σκεπτικό της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου με αριθμό 139/2002.
Κύριε Μαρινάκη Δήμαρχε Ρεθύμνου, τιμήστε έναν από τους Στεργίου-Ξεξάκη με το όνομα του δεύτερου δρόμου, αυτοί έφεραν τον Διογένη στο φώς ως Ρεθύμνιο. Έτσι θα αναπαυτεί ήσυχα ο Αρχαίος Σοφός, γιατί με αυτά που γίνονται δεν ξέρει ποιο δρόμο να πάρει.
Κύριε Μανωλακάκη Δήμαρχε Αρκαδίου, ως Δημόσιος Άνδρας, σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων, ενόψει της Νέας Τάξης Πραγμάτων.
Κύριοι Δημοτικοί σύμβουλοι του Δ Αρκαδίου, δεν έχει ανάγκη ο τόπος από προβλήματα τύπου Γιαμπουδάκης-Σκουλάς, αναλάβετε τι ευθύνες σας.
Κύριε Βλατάκη πρόεδρε του «Συλλόγου Ρεθυμνίων Αττικής ΤΟ ΑΡΚΑΔΙ» αναλογιστείτε το μερίδιο της Ιστορικής ευθύνης που έχετε, δεν είναι στους σκοπούς του συλλόγου σας η παραχάραξη της ιστορίας, οι εμπρησμοί και οι σπορά διχόνοιας στον τόπο. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι και εσείς έχετε πέσει θύμα πλάνης.
Πιστεύουμε ότι:
- Η ιστορία ενός τόπου είναι συνολική, είναι κτήμα όλων, δεν τεμαχίζεται, δεν γίνεται ιδιοκτησία, δεν απονέμεται, παρά μόνο κληρονομείται ακέραια στις επόμενες γενιές.
- Οι ιστορικές ερμηνείες μπορεί να αλλάζουν στο χρόνο, όμως υπόκεινται στον έλεγχο των τεκμηρίων και κυρίως δεν μπορεί να είναι αυθαίρετες.
- Οι μελετητές ιστορικοί δεν δικαιούνται να διαλέγουν αυθαίρετα από τη θάλασσα του παρελθόντος ότι τους καπνίσει, να προβάλλουν σκόπιμα κάποια στοιχεία, να αποκρύπτουν κάποια άλλα, ή ακόμα και να δημιουργούν πλαστά στοιχεία προς εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων.
- Αποτελεί προσβολή, η απαξίωση της δουλειάς ανθρώπων, των οποίων η Αρχαιολογική σκαπάνη, τώρα και είκοσι χρόνια, έχει φέρει στο φώς στοιχεία τα οποία με κόπο και απόλυτη επιστημονική τεκμηρίωση έχουν συνθέσει την εικόνα για τη Αρχαία Απολλωνία.
Ως Πολιτιστικός Σύλλογος Ελεύθερνας
θα παραμείνουμε πιστοί:
- Στον Διάλογο
- Στην Ιστορική Τεκμηρίωση
- Στην Ιστορική Αλήθεια
- Στη Συνεργασία
- Στην Ομόνοια.
Με αυτά τα όπλα θα πολεμήσουμε τα συμφέροντα που επιχειρούν, μετά από 2500 χρόνια αλλοίωση της Ιστορίας. Όσο κάποιοι κύκλοι μικροσυμφερόντων, προσπαθούν και επιμένουν να παραχαράζουν την Ιστορία της Ελεύθερνας, με αιχμή πονήματα σαν του κυρίου Σπανδάγου, τόσο εμείς θα υπερασπιζόμαστε την Ιστορική Αλήθεια όπως έχουμε υποχρέωση.
Με Εντολή του Δ.Σ.& Λαϊκής Συνέλευσης
Ο πρόεδρος Τζανιδάκης Ανδρέας»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου